Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Jak zapewnić komfort snu ciężarnej?

Data:

Kategoria: Zdrowy sen

Tag: sen, ciąża, ciężarna, zdrowy sen, pozycja do snu

Kiedy oczekujesz dziecka wiele rzeczy w twoim życiu sie zmienia. Jednak przed wydaniem na świat potomka, przez 9 miesięcy najwięcej zmieni się w Twoim ciele. To wymusi również zmiany w twoim trybie życia. Warto zadbać oto by w tym wyjątkowym czasie zapewnić sobie odpowiedni komfort snu.

Podczas ciąży ciało kobiety przechodzi przez wiele czasem gwałtownych zmian. Rośnie brzuszek, a ciało zmienia sie by wydać na świat nowe życie. W związku z tym, że te zmiany zachodzą tak szybko może mieć to wpływ na twój sen. Wiele kobiet podczas ciąży odczuwa spore zmęczenie zarazem cierpiąc na zaburzenia snu. Ważne jest by zapewnić sobie jak najwyższy komfort. W tym ważnym dla Ciebie okresie bardzo ważna jest ilość snu.

Sypialnia dla przyszłej mamy 

Przygotuj sobie sypialnie tak by była gotowa do komfortowego wypoczynku. Wywietrz pomieszczenie przed snem, by było chłodne. W ciągu nocy warto również zmniejszyć temperaturę. Jeśli rosnący brzuszek przeszkadza ci podczas zasypiania zmień pozycje podczas snu lub materac, który zapewni odpowiednie podparcie dla pleców i brzucha. Do ok. 3 miesiąca możesz spokojnie spać na brzuchu, później powiększający się brzuch uniemożliwia spanie w tej pozycji. W pierwszym trymestrze ciąży spanie na plecach również jest pozycją bezpieczną. Jednak powiększająca się macica zaczyna uciskać kręgosłup oraz żyłę główną dolną, którą powraca krew z dolnych partii ciała do serca, dlatego już pod koniec pierwszego trymestru unikaj spania w tej pozycji. Lekarze zalecają, jako najbardziej odpowiednią i bezpieczną pozycję snu, drzemki czy leżenia dla kobiety ciężarnej na lewym boku. Dla zwiększenia wygody leżenia w tej pozycji pomiędzy nogi włóż dość sporą poduszkę. Nogi możesz zgiąć w kolanach i dodatkowo pod kolano podłożyć sobie kolejną poduchę. Również pod plecy czy biodra możesz podłożyć poduszkę, które zwiększą komfort leżenia w tej pozycji.

Dbaj o swój zdrowy sen

Jeśli miewasz skurcze mięśni podczas snu to wykonaj kilka ćwiczeń przed snem. Są one całkowicie normalne podczas ciąży. Dużo zmienia sie oczywiście w momencie narodzin dziecka. Ogromna radość związana z pojawieniem się potomka może spowodować, że zaniedbamy własne potrzeby związane ze snem. W najbliższym czasie możesz mieć problem z nieprzerwanym snem w ciągu nocy, ma to ogromny wpływ na twój nastrój, skupienie i poziom energii. W tym wypadku dobrym rozwiązaniem są drzemki w ciągu dnia. Jest to dużo ważniejsze by odpowiednio się wyspać niż zrobić inne rzeczy. Zadbaj o priorytety. Jeśli martwi cię bałagan zastosuj rozwiązania związane przechowywaniem by sprzątanie nie zajmowało ci dużo czasu.