Dzieci skaczące po łóżku w pidżamach

Jakość oraz gwarancja

BASIC, PLUS i GOLD

Wiele z naszych produktów takich jak materace, kołdry, poduszki, prześcieradła czy ręczniki, zostało podzielone na grupy BASIC, PLUS I GOLD. W praktyce oznacza to, że mamy produkty na każdą kieszeń:
 

BASIC - NAJLEPSZA CENA

Jeśli szukasz dobrej jakości w atrakcyjnej cenie, wybierz produkty BASIC.
 

PLUS - KOMFORT I JAKOŚĆ

Jeśli szukasz większego wyboru produktów i lepszej jakości za rozsądną cenę, wybierz produkty PLUS.
 

GOLD - NAJWYŻSZA JAKOŚĆ

Jeśli szukasz produktów najwyższej jakości, wykonanych z najlepszych materiałów, a jednocześnie ważna jest dla Ciebie przystępna cena, wybierz produkty GOLD.
 

ZAWSZE NISKA CENA

Produkty oznaczone logo ZAWSZE NISKA CENA są zawsze dobrą ofertą w niskiej cenie. Wybraliśmy szeroką grupę produktów zawsze w niskich cenach. 

Gwarancja na materace

Na nasze materace oferujemy 15, 25 lat gwarancji:

  • Materace sprężynowe: 15 lat gwarancji na materace PLUS, 25 lat na GOLD
  • Materace piankowe: 25 lat gwarancji na materace GOLD
  • Łóżka kontynentalne: 15 lat gwarancji na łóżka PLUS, 25 lat gwarancji na łóżka GOLD

W przypadku łóżek kontynentalnych, spodów elewacyjnych oraz materacy sprężynowych gwarancja obejmuje wady sprężyn, ramy oraz listew lub defekty produkcyjne.

W przypadku materaców piankowych GOLD gwarantujemy, że ich kształt pozostanie niezmieniony a pianka nie odkształci się trwale w wyniku użytkowania. Gwarancja obejmuje odkształcenie, jeśli wysokość głównej warstwy wsadu zmniejszy się o więcej niż 20%. Odkształcenie można zmierzyć określając różnicę wysokości na środku i po bokach materaca za pomocą poziomicy oraz taśmy mierniczej.

Przedłużona gwarancja na kołdry 

  • Kołdry z serii PLUS: 5 lat gwarancji (na wkład naturalny oraz poliestrowy) 
  • Kołdry z serii GOLD: 10 lat gwarancji (na wkład naturalny oraz poliestrowy)

Nielimitowany zwrot!

W JYSK dajemy naszym Klientom prawo do nielimitowanego zwrotu lub wymiany towaru, bez względu na to czy zakup został zrealizowany na JYSK.pl, czy w jednym ze sklepów stacjonarnych. Zapewniamy pełny zwrot wpłaconych pieniędzy bez ograniczeń czasowych dla produktów, które są zwracane wraz z dowodem zakupu. Czytaj więcej w regulaminie.

Prosimy pamiętać, że gwarancja dotyczy tylko materaców, które są używane zgodnie z ich przeznaczeniem w normalnych warunkach. Należy również postępować zgodnie z podanymi poniżej wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji materaców. 

Pamiętaj, że Paragon/Faktura jest dowodem zakupu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami, należy przedstawić w przypadku zgłoszenia reklamacji. 

Przez 2 lata od daty zakupu, wszystkie materace zakupione w JYSK objęte są standardowymi warunkami odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, wynikającymi z ustawy konsumenckiej. 

JYSK oferuje przedłużoną gwarancję na wiele materaców znajdujących się w ofercie: 

Produkty kategorii PLUS: 

W przypadku materaców skrzyniowych PLUS, materaców sprężynowych PLUS, łóżek kontynentalnych PLUS oraz łóżek elewacyjnych PLUS oferowana jest przedłużona gwarancja na 15 lat. Przedłużona gwarancja obejmuje wady materiałowe lub wynikające z procesu produkcji. Wady występujące na ramie, listwach i metalowych sprężynach również są objęte gwarancją. 

Produkty kategorii GOLD: 

W przypadku materaców skrzyniowych GOLD, materaców sprężynowych GOLD, łóżek kontynentalnych GOLD oraz łóżek elewacyjnych GOLD oferowana jest przedłużona gwarancja na 25 lat. Przedłużona gwarancja obejmuje wady materiałowe lub wynikające z procesu produkcji. Wady występujące na ramie, listwach i metalowych sprężynach również są objęte gwarancją. Przedłużona gwarancja JYSK nie obejmuje uszkodzeń pokrowca materaca. 

W przypadku materaców piankowych GOLD oferowana jest przedłużona gwarancja na 25 lat . Gwarantujemy, że ich kształt pozostanie niezmieniony, a pianka nie odkształci się trwale w wyniku użytkowania. Gwarancja obejmuje odkształcenie, jeśli wysokość głównej warstwy wsadu zmniejszy się o więcej niż 20%. Odkształcenie można zmierzyć określając różnicę wysokości na środku i po bokach materaca za pomocą poziomicy oraz taśmy mierniczej. 

Warunkiem wstępnym obowiązywania gwarancji na wszystkie wymienione wyżej produkty jest stałe stosowanie odpowiedniego pokrowca ochronnego, maty ochronnej lub topmateraca. Należy również regularnie odkurzać materac. Odkurzać należy korzystając z końcówki z miękką szczotką, aby uniknąć uszkodzenia materaca. 

Pielęgnacja nowego materaca: 

Przestrzeganie poniższych zaleceń dotyczących pielęgnacji materaca jest istotne nie tylko ze względu na gwarancję, lecz także z przyczyn higienicznych, aby unikać gromadzenia się kurzu i brudu w jego wnętrzu. Podczas prania zdejmowanego pokrowca materaca należy przestrzegać instrukcji dotyczących prania i zapiąć zamek pokrowca. 

Pielęgnacja materaców skrzyniowych: 

Materac skrzyniowy powinien być obracany w poziomie 3–4 razy w roku. Zapobiega to opadaniu i dopasowywaniu się wypełnienia/warstwy piankowej do kształtu ciała. Materac skrzyniowy zazwyczaj zawiera topmaterac, który go chroni oraz zapewnia dodatkowy komfort. Dwustronny topmaterac również powinien być obracany 3–4 razy w roku na linii głowa–nogi oraz spodem na wierzch. 

Pielęgnacja materaców sprężynowych: 

Materac sprężynowy powinien być obracany 3–4 razy w roku spodem na wierzch (tylko w przypadku materaców dwustronnych) oraz na linii głowa–nogi, aby przeciwdziałać nadmiernemu zużyciu tych samych powierzchni. Zapobiega to opadaniu i dopasowywaniu się wypełnienia/warstwy piankowej do kształtu ciała. Materace sprężynowe powinny być umieszczane na podstawie zapewniającej cyrkulację powietrza i umożliwiającej odprowadzanie wilgoci, takiej jak stelaż żebrowy w ramie łóżka. 

Pielęgnacja materaców piankowych i lateksowych: 

Materac piankowy lub lateksowy powinien być obracany 3–4 razy w roku spodem na wierzch (tylko w przypadku materaców dwustronnych) oraz na linii głowa–nogi, aby przeciwdziałać nadmiernemu zużyciu tych samych powierzchni. Zapobiega to opadaniu i dopasowywaniu się wypełnienia/warstwy piankowej do kształtu ciała. Materace piankowe powinny być umieszczane na podstawie zapewniającej cyrkulację powietrza i umożliwiającej odprowadzanie wilgoci, takiej jak stelaż żebrowy w ramie łóżka. 

Prosimy pamiętać również, że: 

• W sytuacji, gdy nie jest możliwa naprawa lub wymiana na taki sam materac, JYSK zaoferuje w ramach zamiany jak najbardziej podobny produkt wybrany na podstawie własnej oceny. Możemy zaoferować częściowy zwrot pieniędzy. Kwota zwrotu zależy od pozostałego czasu użytkowania w ramach okresu objętego gwarancją i innych istotnych czynników. 

• Przedłużona gwarancja obowiązuje na większość naszych materaców, ale zalecana jest wymiana materaca po 10–12 latach użytkowania (z przyczyn higienicznych i fizjologicznych). 

• Przez noc materac pochłania dużą ilość wilgoci. W sypialni należy zapewnić dopływ świeżego powietrza i odpowiednią wentylację. 

• Gwarancja nie obejmuje kosztów transportu. 

• Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia produktu, uszkodzeń spowodowanych przez przecięcia lub zadrapania oraz powstałych w wyniku wypadków lub okoliczności zewnętrznych. 

• Niektóre materace są skompresowane, zapakowane próżniowo i/lub zrolowane, co umożliwia ich wygodny transport. Z powodu ciśnienia zastosowanego podczas rolowania powrót materaca do normalnego kształtu może zająć od 3 do 5 dni w temperaturze pokojowej (minimum 19°C). Z materaca można jednak korzystać od razu po rozpakowaniu. Materac nie nadaje się do ponownego zwinięcia i skompresowania. 

• Pianka oraz materiał pokrowca mogą mieć charakterystyczny, pozostający po procesie rolowania zapach, który powinien szybko zniknąć po rozpoczęciu użytkowania. Wietrzenie, odkurzanie i odpowietrzanie materaca pomaga usunąć zapach. 

• Nowe produkty mogą mieć charakterystyczny zapach. Jest on całkowicie nieszkodliwy i zniknie po rozpakowaniu i rozpoczęciu użytkowania produktu. 

• Pianka termoelastyczna jest wrażliwa na zmiany temperatury i przez to może różnie się zachowywać zimą i latem, w zależności od temperatury w pokoju. Nie stanowi to wady produktu. 

• Prosimy pamiętać, że dostosowanie się ciała do nowego, lepszego materaca może zająć do 1½ miesiąca. 

Prosimy pamiętać, że gwarancja dotyczy tylko kołder i poduszek, które są używane zgodnie z ich przeznaczeniem w normalnych warunkach. Należy również postępować zgodnie z podanymi poniżej wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji. 

Pamiętaj, że Paragon/Faktura jest dowodem zakupu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami, należy przedstawić w przypadku zgłoszenia reklamacji. 

Przez 2 lata od daty zakupu, wszystkie materace zakupione w JYSK objęte są standardowymi warunkami odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, wynikającymi z ustawy konsumenckiej. 

Gwarancja obejmuje wady fabryczne i materiałowe. Gwarantujemy, że wsad naszych poduszek i kołder jest wolny od szkodliwych dla zdrowia chemikaliów. Pierze i puch nie przenikają przez tkaninę zewnętrzną. 

Codzienne wietrzenie 

W ciągu nocy człowiek często obraca się i poci. Część potu wchłaniana jest przez poduszkę i kołdrę, dlatego ważne jest ich wietrzenie. Pamiętać należy również o częstym wstrząsaniu kołdry,i to nie tylko z jednej strony. Zapobiegnie to zbijaniu się wsadu.

Kołdry nie należy wietrzyć w miejscu bezpośrednio nasłonecznionym, ponieważ puch i pierze mogą wówczas ulec przesuszeniu, co wpływa na utratę elastyczności puchu i pierza. Miejsce przeznaczone do przechowywania kołdry w okresie letnim/zimowym powinno być suche i przewiewne. 

Pranie kołder i poduszek 

Pierz swoją kołdrę lub poduszkę, gdy uznasz to za konieczne, jednak przynajmniej raz w roku. Cztery razy w roku w przypadku osoby z alergią. Do poduszek i kołder z JYSK zawsze dołączone są wyraźne i dokładne wskazówki dotyczące prania. Należy ich przestrzegać.

Kołdry w rozmiarach dla dorosłych należy prać w pralkach o ładowności minimum 7 kg. Poduszki, lekkie kołdry letnie oraz kołdry dla niemowląt i dzieci można z reguły prać w zwykłych pralkach o ładowności 5-6 kg. 

Należy używać środka przeznaczonego do prania wełny/puchu lub specjalnego środka do prania kołder. Nie używać płynów do zmiękczania. 

Czyszczenie chemiczne 

Przy czyszczeniu chemicznym poduszek lub kołder należy zachować ostrożność. W procesie czyszczenia chemicznego we wsadzie mogą pozostać szkodliwe dla zdrowia substancje, które w wyniku bliskiego kontaktu z kołdrą lub poduszką mogą być wdychane podczas snu. 

Suszenie 

• Aby puch i pierze odzyskały swoją lekkość, muszą zostać dokładnie wysuszone. Niestarannie wysuszony wsad zbija się i może pleśnieć. 

• Suszenie w suszarce bębnowej powinno odbywać się w dużej suszarce (min. 7 kg) w średniej temperaturze, czyli 60-80 stopni C. 

• Aby „rozbić” puch, do suszarki bębnowej można włożyć 3-4 piłki tenisowe. 

• Dokładne wysuszenie kołdry z wsadem z włókien syntetycznych może trwać nawet 1,5 godziny, a kołdry z wsadem naturalnym - nawet do 4 godzin. Można ewentualnie zważyć kołdrę przed praniem i po suszeniu, aby mieć pewność, że cała wilgoć została usunięta. 

Żadna kołdra czy poduszka nie zachowa swoich właściwości na zawsze, lecz stosując nasze dobre rady, zachowasz właściwości kołder i poduszek z JYSK jak najdłużej, a jednocześnie utrudnisz życie roztoczom. 

Poduszki z wsadem z pianki termoelastycznej 

Wsadu poduszek wypełnionych pianką termoelastyczną nie można prać, ale może on być miejscowo czyszczony przy użyciu wody. Większość poduszek posiada poszycie z możliwością prania w pralce. Pamiętaj o przestrzeganiu instrukcji pielęgnacji zamieszczonej na metce poduszki. 

Uwaga! 

Gwarancja przestaje obowiązywać, jeśli użytkownik nie zastosuje się do wskazówek dotyczących prania, czyszczenia chemicznego i suszenia lub jeśli kołdra będzie trzepana, odkurzana za pomocą odkurzacza lub w inny sposób narażana na zaniedbanie. 

Odkryj jeszcze więcej

Jak dbać o kołdry i poduszki?

Jak dbać o kołdry i poduszki?

Jak pielęgnować i dbać o materac?

Jak pielęgnować i dbać o materac?