Oświadczenie o dostępności

JYSK zobowiązuje się do zapewnienia cyfrowej dostępności dla wszystkich.

Dokładamy wszelkich starań i opieramy naszą pracę na wytycznych dotyczących dostępności treści internetowych (WCAG) 2.1 na poziomie AA, aby zapewnić osobom z niepełnosprawnościami możliwość samodzielnego i równego korzystania z naszej strony internetowej.

Niniejsze Oświadczenie o dostępności zawiera informacje o obecnym stanie dostępności, a jego treść będzie aktualizowana wraz z postępem naszych działań zmierzających do zgodności z wytycznymi.

Pierwsza publikacja: 27.06.2025
Ostatnia aktualizacja: 27.06.2025

 

Masz problem z niedostępną treścią?

Możesz skontaktować się z JYSK, jeśli napotkasz niedostępną treść na stronie:
E-mail: web@jysk.com
Nie należy podawać poufnych ani wrażliwych danych osobowych, takich jak numery PESEL czy dane medyczne, kontaktując się z nami.

Stan zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z przepisami prawa.
Wiemy, że nie wszystkie obszary naszej strony są jeszcze w pełni dostępne, ale pracujemy nad ich poprawą.

Raporty oceniające

Zewnętrzny raport oceny został sporządzony jako podstawa niniejszego Oświadczenia o dostępności. Usługodawca sklasyfikował niedostępną treść.

Niedostępna treść

Zidentyfikowane problemy z dostępnością mogą stanowić trudność dla wielu osób z niepełnosprawnościami. W szczególności użytkownicy powinni być świadomi problemów związanych z wyszukiwaniem produktów, edycją koszyka i funkcją finalizacji zakupu.

Dodatkowo stwierdzono kilka problemów dotyczących rozwiązań firm trzecich używanych na stronie, takich jak funkcja kampanii, czat i ulotka promocyjna.

Problemy występujące na większości stron:

Problem z dostępnościąDotknięte grupy użytkownikówOdpowiedni wymóg WCAG 2.1
Ukryta treść w menu typu „burger”, niektórych modals i akordeonach jest uwzględniona w kolejności czytania. Elementy niewidoczne w karuzeli obrazów także są uwzględnione.Osoby niewidome1.3.2
W widoku mobilnym strzałki w lewo i prawo znikają w trybie portretowym.Osoby z ograniczoną sprawnością manualną lub zasięgiem1.3.4
Niektórym polom e-mail i imienia brakuje atrybutów autouzupełniania.Osoby z ograniczonym wzrokiem1.3.5
Przy 200% powiększeniu na urządzeniach mobilnych niektóre elementy są obcięte lub znikają z ekranu.Osoby z ograniczonym wzrokiem1.4.4
Przycisk do odsłonięcia hasła podczas logowania nie działa za pomocą klawiatury.Osoby niewidome, osoby z ograniczonym wzrokiem, ograniczoną sprawnością manualną2.1.1
Baner promocyjny aktualizuje się automatycznie i nie może być zatrzymany, wstrzymany ani ukryty. To samo dotyczy animacji „Czat jest otwarty”.Osoby niewidome, niedowidzące, niesłyszące, z ograniczoną sprawnością manualną, z trudnościami poznawczymi2.2.2
Niektórym elementom brakuje widocznego wskaźnika fokusu. Nagłówki w stopce stają się akordeonami przy mniejszych rozdzielczościach ekranu lub przy powiększeniu.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem, z trudnościami poznawczymi2.4.7
Pola „E-mail” w modalu „Zaloguj się” i sekcji „Wygraj kartę podarunkową...” oczekują konkretnego formatu, ale nie oferują wystarczających wskazówek.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem, z trudnościami poznawczymi3.3.3
Kilku elementom brakuje dostępnych nazw. Akordeony nie wskazują programowo, czy są rozwinięte.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem4.1.2
Komunikaty o błędach przy nieprawidłowych/brakujących danych w polach „Imię” i „E-mail” w sekcji „Wygraj kartę podarunkową o wartości 3000 DKK” nie są ogłaszane technologiom wspomagającym.Osoby niewidome4.1.3
Gdy modal jest otwarty, wskaźnik fokusu jest przesłonięty podczas nawigacji po reszcie strony.Osoby z ograniczonym wzrokiem, daltonizmem2.4.11 (WCAG 2.2)
Po powiększeniu lub na mniejszych ekranach strzałki do przewijania karuzeli produktów znikają, pozostawiając przesuwanie jako jedyną opcję.Osoby z ograniczoną sprawnością manualną, zasięgiem, z trudnościami poznawczymi2.5.7 (WCAG 2.2)

 

Wyszukiwanie / Wyniki wyszukiwania:

Problem z dostępnościąDotknięte grupy użytkownikówOdpowiedni wymóg WCAG 2.1
Etykiety „Min” i „Max” w modalach filtrowania (np. „Cena”) nie mają dostępnych nazw. Zakładki nie wskazują aktywnej zakładki.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem4.1.2

Wideo:

Problem z dostępnościąDotknięte grupy użytkownikówOdpowiedni wymóg WCAG 2.1
Filmy nie zawierają napisów.Osoby niesłyszące, z ubytkiem słuchu1.2.2
Zawartość wizualna filmów nie zawiera audiodeskrypcji ani alternatywy medialnej.Osoby niewidome1.2.3

Koszyk:

Problem z dostępnościąDotknięte grupy użytkownikówOdpowiedni wymóg WCAG 2.1
Funkcja realizacji karty podarunkowej nie jest dostępna z klawiatury.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem, z ograniczoną sprawnością manualną2.1.1
Przyciski „Kontynuuj zakupy” i „Przejdź do kasy” w modalu nie mają widocznego wskaźnika fokusu.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem, z trudnościami poznawczymi2.4.7
Pola ilości nie mają widocznych etykiet ani informacji o swoim przeznaczeniu.Osoby niewidome, z ograniczonym wzrokiem, z trudnościami poznawczymi3.3.2
Pola ilości i przycisk usuwania nie mają dostępnych nazw.Osoby niewidome4.1.2
Komunikat o błędzie „Proszę wybrać dostawę” nie jest ogłaszany technologiom wspomagającym, jeśli nie wybrano opcji dostawy.Osoby niewidome4.1.3
Pola imię, nazwisko i ulica nie mają atrybutów autouzupełniania.Osoby z ograniczonym wzrokiem1.3.5

Dokumenty PDF:

Zidentyfikowano problemy z dostępnością w dokumentach PDF.

Nieproporcjonalne obciążenie

Brak informacji do zgłoszenia.

Nieobjęte ustawą

Dokumenty PDF utworzone przed 28.6.2025 r.
Filmy utworzone przed 28.6.2025 r.

Inicjatywy na rzecz poprawy dostępności strony internetowej

  • Stale przeglądamy naszą stronę internetową, aby zidentyfikować i udokumentować wszystkie problemy z dostępnością.
  • Priorytetowo traktujemy problemy na podstawie ich wpływu na odwiedzających i nakładu pracy wymaganego do ich rozwiązania.
  • Dostępność jest zintegrowana z naszymi wewnętrznymi procesami tworzenia stron internetowych i przypisana do odpowiednich osób.
  • Prowadzimy ciągłe testy podczas rozwoju oraz ręczne audyty kilka razy w roku przy wsparciu zewnętrznego usługodawcy.