Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Koszyk

Twój koszyk jest pusty
Kobieta śpiąca pod kołdrą obciążeniową oraz mężczyzna, który czyta w łóżku

Jakość snu a kołdry obciążeniowe

Data:

Kategoria: Sypialnia, Zdrowy sen

Czy zdarza Ci się przed snem być niespokojnym lub mieć problemy z zaśnięciem? Kołdra obciążeniowa jest jak ciepły, miękki uścisk i niektórym osobom pomaga w poprawie snu. Kołdra sensoryczna jest bardzo ciężką kołdrą. Swoją wagą wywiera nacisk na ciało, który powoduje ładunek pozytywnych bodźców, mogących przyczynić się do lepszej jakości snu.

Mocny, ale delikatny nacisk, jaki wytwarza kołdra obciążeniowa, imituje technikę terapeutyczną zwaną jako  deep pressure stimulation (DPS). Badania pokazują, że terapia DPS prowadzi do zwiększonej ilości  uwalnianych hormonów „dobrego samopoczucia”, które działają również uspokajająco. Jednocześnie spada poziom hormonu stresu i wzrasta poziom hormonu snu. Innymi słowy: kołdra obciążeniowa może poprawić samopoczucie i ułatwić zasypianie.

 

Kołdra obciążona z wypełnieniem ze szklanych pereł

Kołdra z obciążeniem jest odpowiednia dla każdego, nie tylko dla osób, które są niezadowoleni z jakości swojego snu. Waga kołdry oraz jej otulająca i elastyczna konstrukcja pozwalają użytkownikowi na relaks i bardziej efektywny głęboki sen. Dzięki temu rano budzą się bardziej wypoczęci.

Kołdra obciążeniowa jest tak ciężka, ponieważ ma kieszenie wypełnione małymi szklanymi perełkami. Ich ciężar i ilość sprawiają, że ​​kołdra dopasowuje się do ciała. Pokrowiec natomiast zapewnia delikatny i równomierny nacisk na ciało.

 

Wybierz odpowiednią wagę kołdry

Przy wyborze wagi kołdry należy się kierować masą ciała osoby, która pod nią będzie leżeć. Zalecamy wybór kołdry, która odpowiada około 10%-15% masy ciała. Kołdra obciążeniowa JYSK jest dostępna w dwóch wariantach – 7 i 9 kg. Tutaj możesz ją zobaczyć. 

 

Zacznij spać pod kołdrą obciążeniową

Już od pierwszego użycia kołdry, możesz pod nią spać przez całą noc. Na początku może się to wydawać trochę dziwne. Ważne, żeby się nie zrażać i dać sobie „okres próbny” trwający około miesiąca. Jeśli nie będziesz czuć się komfortowo śpiąc pod kołdra od początku przez całą noc, spróbuj stopniowo wydłużać sobie ten czas. 

Ważna informacja 

Osoby o słabej pojemności płuc lub problemami z mięśniami powinny przed użyciem kołdry obciążeniowej skonsultować się z lekarzem. Jeśli poczujesz jakikolwiek dyskomfort po spaniu pod kołdrą sensoryczną, zaprzestań jej używania.