Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Koszyk

Twój koszyk jest pusty
Prawidłowa postawa przy komputerze w pracy biurowej

Jak poradzić sobie z bólem pleców w pracy?

Data:

Kategoria: Meble, Inspiracja

Tag: biuro, praca biurowa

Czasem jesteśmy tak zapracowani, że cały dzień siedzimy w niewłaściwej pozycji robiąc tylko krótką przerwę na zrobienie herbaty czy posiłek. Zła postawa, którą przyjmujesz przy biurku podczas całego dnia pracy może powodować bóle pleców. Bolesne skutki zaczynamy odczuwać nawet już po krótkim czasie.

Niewłaściwa pozycja, którą przyjmujemy podczas siedzenia przy biurku może spowodować ból pleców i karku. Jest to bardzo ważne by zachować właściwą pozycje podczas całego dnia pracy. Czasem może być trudno utrzymać właściwą pozycje siedzącą i jest tego kilka powodów. Najważniejszym jest to, że nie zwracamy na to uwagę jak siedzimy i długo nie zmieniamy pozycji.

Zwróć uwagę na te rzeczy:

1. Twoje stopy powinny płasko dotykać ziemi.
2. Ramiona i nogi powinny być od kątem 90 stopni.
3. Twoje biurko powinno być 2-3 centymetry wyżej niż twój łokieć tak by był on pod kątem 90 stopni. Upewnij się, że podczas mierzenia rozluźniłeś ramiona.
4. Zadbaj oto by zmieniać pozycje od czasu do czasu. Przejdź się chwile lub poroz-ciągaj zwłaszcza jeśli masz siedzieć przy biurku długi czas. Krótki odpoczynek pozwoli również odpocząć Twoim oczom.

Wymiary zapewniające odpowiednią pozycję przy biurku


Odpowiednie krzesło biurowe powinno spełniać konkretne warunki dostosowane do twojego ciała. Krzesło powinno posiadać co najmniej 5 obrotowych kółek tak by swobodnie je przesuwać. Krzesło łatwo można przesuwać po specjalnej macie, która zabezpiecza podłogę przed uszkodzeniami.

W celu uzyskania właściwej postawy przy biurku powinieneś mieć możliwość dostosowania krzesła do siebie. Dostosuj je do wysokości swoich ramion i wzrostu. Oparcie krzesła powinno podpierać dół twoich pleców i nie powinno być wyższe niż łopatki. Upewnij się, że krzesło się nie odchyla.

Nowoczesne i funkcjonalne meble biurowe

Odpowiednia pozycja przy pracy biurowej jest bardzo ważna. Równie ważny jest ruch. Unikniesz bólu i napięcia mięśni, które może być efektem siedzenia w tej samej pozycji przez długi czas. Jeśli rozmawiasz przez telefon spróbuj wstać lub pochodzić, a nawet chwile się porozciągać.

Jeśli powyższe porady Ci nie pomagają i wciąż odczuwasz ból spróbuj sprawdzić czy ekran komputera jest dostosowany do Twoich potrzeb. Czy musisz odchylać głowę przez długie godziny? Prawdopodobnie twój monitor jest za wysoko. Może to spowo-dować bóle karku. Ważne jest by odległość od monitora wynosiła 70 cm i była ustawiona na wprost oczu.